Vierdaagse doet gooi naar wereldrecord sponsorloop

Nijmegen – Nog voor aanvang van de 95ste Vierdaagse in juli in Nijmegen dit jaar, lanceert Stichting DE 4DAAGSE een speciale website voor sponsorlopers. De 45.000 ingeschreven wandelaars kunnen de website inzetten om met het lopen van de Vierdaagse sponsorgeld in te zamelen voor goede doelen naar eigen keuze.

De nieuwe service van de Vierdaagse is ontwikkeld met het oog op de toenemende behoefte van Vierdaagsewandelaars om hun wandelprestatie te koppelen aan een goed doel. Zij vragen hun supporters een bedrag beschikbaar te stellen als zij de Vierdaagse succesvol uitlopen. Het zo ingezamelde bedrag stellen zij dan beschikbaar aan een goed doel. Vooralsnog gaat het alleen om in Nederland woonachtige deelnemers.

100% opbrengst
Door gebruik te maken van de nieuwe service van de Vierdaagse besparen goede doelenlopers zich heel wat rompslomp met het administreren en feitelijk inzamelen van het sponsorgeld. Het online systeem zorgt er op basis van automatische incasso’s voor dat het sponsorgeld rechtstreeks, veilig en volledig bij het goede doel terechtkomt dat door de wandelaar gekozen is. De wandelaar die van de site gebruik wil maken betaalt een bedrag van € 20,- voor het aanmaken van zijn eigen pagina op de website. Voor groepsdeelnemers gelden gereduceerde tarieven.

Meer goede doelen
Stichting DE 4DAAGSE lanceert de speciale website eind mei ter gelegenheid van de 19de lustrumeditie van de Vierdaagse als bijdrage in het kader van het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit initiatief vervangt de traditie waarbij het Vierdaagsebestuur ieder lustrumjaar een goed doel koos. Ieder jaar groeit het aantal goede doelen dat een beroep doet op de Vierdaagse om op enige wijze een bijdrage te leveren. Door nu meer Vierdaagsedeelnemers gelegenheid te geven op eenvoudige wijze geld in te zamelen, kunnen ook meer goede doelen een aardige donatie tegemoet zien.

Wereldrecord
Jaarlijks lopen de sponsorlopers tijdens de Vierdaagse al vele honderdduizenden euro’s bij elkaar. Naar verwachting zal, mede dankzij de inzet van de nieuwe service, het bedrag de komende vijf jaar fors toenemen. Stichting DE 4DAAGSE streeft ernaar tijdens de 100ste Vierdaagse in 2016 een wereldrecordbedrag aan sponsorgelden voor goede doelen te vestigen.